Tuesday 21 January 2020

PELAKSANAAN PERMOHONAN BANTUAN KUMPULAN WANG AMANAH PELAJAR MISKIN (KWAPM) SECARA ATAS TALIAN BAGI MURID DARJAH 1 HINGGA TINGKATAN 1 TAHUN 2020 MELALUI APB – MODUL KWAPM

SEMUA GURU BESAR DAN PENGETUA
SEKOLAH-SEKOLAH NEGERI PERAK.

PELAKSANAAN PERMOHONAN BANTUAN KUMPULAN WANG AMANAH PELAJAR MISKIN (KWAPM) SECARA ATAS TALIAN BAGI MURID DARJAH 1 HINGGA TINGKATAN 1 TAHUN 2020 MELALUI APB – MODUL KWAPM

 Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

2.   Untuk makluman YBhg. Datuk/ Dato’/ Datin/ Tuan/ Puan permohonan Bantuan KWAPM tahun 2020 bagi murid Darjah 1 hingga Tingkatan 1  akan dilaksanakan secara atas talian menggunakan Sistem Aplikasi Pengurusan Bantuan (APB) – Modul KWAPM. Permohonan secara atas talian ini akan dibuka mulai 17 Februari hingga 22 Mac 2020. Data permohonan adalah berdasarkan data murid yang telah dikemaskini di dalam Aplikasi Pangkalan Data Murid (APDM) sehingga 31 Januari 2020. Data murid yang dikemaskini di dalam APDM selepas tarikh yang dinyatakan tersebut tidak akan ditarik masuk ke dalam Sistem Aplikasi Pengurusan Bantuan (APB) – Modul KWAPM.    
3.  Sehubungan dengan itu, pihak YBhg. Datuk/ Dato’/ Datin/ Tuan/ Puan adalah dimohon untuk memastikan sekolah di bawah seliaan tuan untuk melaksanakan permohonan Bantuan KWAPM bagi murid Darjah 1 hingga Tingkatan 1 secara atas talian berdasarkan tarikh-tarikh yang ditetapkan di dalam Takwim Pengurusan Sistem Aplikasi Pengurusan Bantuan (APB) – Modul KWAPM seperti di Lampiran II dalam surat yang di lampirkan.
Kerjasama YBhg. Datuk/Dato’/ Datin/ Tuan/ Puan dalam perkara ini amatlah dihargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.

Pautan berkaitan :

2. Surat Pekeliling Kewangan (SPK) Bil. 1 Tahun 2019-Bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin bertarikh 15 Mei 2019 :
https://www.moe.gov.my/pekeliling/2819-spk-bt-13-bantuan-kumpulan-wang-amanah-pelajar-miskin-kwapm

3. Manual Pengguna Modul KWAPM Sekolah :
https://www.moe.gov.my/pekeliling/815-spk-bt-18-manual-pengguna-apb-modul-pengurusan-kwapm-guru

4. Manual Pengguna Modul KWAPM PPD :
https://www.moe.gov.my/pekeliling/817-manual-pengguna-apb-modul-pengurusan-kwapm-pegawai-ppd

UNIT HAL EHWAL MURID
SEKTOR PEMBANGUNAN MURID

MUAT TURUN

No comments:

Post a Comment